Sådan sender du manuelt EED forbrugsoplysninger ud til dine beboers e-mail

Når du har fået besked om, at EED forbrugsoplysningerne ligger klar i Techems Administrator Portal, har du mulighed for at videresende dem til beboeren direkte i en e-mail via Portalen. De vil så modtage et link som også efter ønske kan downloades som PDF.

Husk du kan altid tilvælge automatisk udsendelse, når du har oprettet mailadresser på dine beboere, herefter sker det automatisk hver måned, og du vil modtage en statusmail som dokumentation på afsendelse. Se hvordan.


1. Gå til Dokumenter -> EED Forbrugsoplysninger - her har du en oversigt over alle de EED forbrugsoplysninger der er dannet for den pågældende ejendom. Du kan se hvilken måned oplysningerne vedrører, hvor mange beboere der er forbrugsoplysninger tilgængelige for og hvor mange af dem der afventer at blive afsendt.
EED 1.png 604.36 KB

2. Klik på den ønskede måned, for at få en oversigt over de aktive beboere i ejendommen.
- Står navnet med sort tekst, foreligger der en EED forbrugsoplysning for beboeren
- Står navnet med gråt, foreligger der ingen forbrugsoplysninger (sandsynligvis fordi der ikke er fjernaflæste målere i den pågældende bolig)

EED 2.png 788.6 KB


3. Registrerer du e-mailadresser på beboerne, har du nu to muligheder for at sende EED forbrugsoplysningerne til dem.

a) Send til alle afventede - klik på Send afventende øverst til højre. Dette sender EED forbrugsoplysningerne til alle dem, der ikke allerede har modtaget dem tidligere for den givne periode.
EED 3.png 443.14 KB


b) Send enkeltvis - klik på den lille papirflyver yderst til højre på linjen. Dette giver mulighed for at sende til den enkelte beboer.
EED 4.png 466.37 KB

I kolonnen Status kan du se status for leveringen af e-mailen til beboeren - om den er modtaget hos dem eller fejlet. Fejler den, vil det typisk være fordi der er fejl i e-mailadressen.
Hjalp denne artikel dig?